DISKUSI DUA HALA BERSAMA UNIT ASRAMA
Tarikh:
3 Mac
2015 (Selasa)
Masa:
3.00 petang
Tempat:
Bilik Mesyuarat, Pejabat Felo
...
Minit
|
Agenda
|
Tindakan
|
1.0
|
Aluan Pengerusi
1.1
Mesyuarat
dipengerusikan oleh Khairul Hafiz Bin Kalim dengan memulakan salam dan bacaan
Ummul Kitab untuk memberkati mesyuarat.
1.2
Pengerusi
mengalu-alukan kehadiran ahli mesyuarat dan menjelaskan agenda mesyuarat.
|
|
2.0
|
Cadangan Memanjangkan Waktu Pengambilan Barang Pos
2.1
Yang
Di-Pertua MPP, Khairul Hafiz mencadangkan agar waktu pengambilan barang pos
dipanjangkan atas sebab ramai pelajar mempunyai kelas pada waktu yang telah
ditetapkan oleh pihak asrama.
2.2
Pengurus
Asrama, Pn. Muanisah menjelaskan situasi di Pejabat Penyelia dimana hanya 2
orang staf sahaja yang menguruskan barangan pos dan seorang penyelia ditugaskan
menjaga pejabat untuk hal-hal kecemasan.
2.3
Pn.
Muanisah menjelaskan bahawa penyelia perlu mengagihkan masa dengan
mementingkan kerja hakiki mereka.
2.4
Pn.
Muanisah memaklumkan masa pengambilan barang pos pada hari Selasa
dipanjangkan dari jam 2.30 petang sehingga 4.30 petang. Manakala pada
hari-hari yang lain tetap dari jam 3.00 petang hingga 4.30 petang.
2.5
Exco Kolej
Kediaman mencadangkan supaya JPKK membantu pihak asrama mengagihkan barangan
pos pada hari Selasa.
|
MaklumanMakluman
|
3.0
|
Aduan Mengenai Kelewatan Bertindak Dan Mengambil
Tindakan
3.1
Pn.
Muanisah menjelaskan bahawa kerosakan di kamsis terbahagi kepada dua iaitu
kerosakan major dan minor. Bagi kerosakan major seperti tangki pecah dan
tandas tersumbat, proses baik pulih memerlukan prosedur yang panjang dan
peruntukan yang besar kerana perlu memanggil kontraktor luar.
3.2
Pn.
Muanisah meminta semua pelajar perempuan supaya membuang tuala wanita ke
dalam tong sampah yang telah disediakan.
3.3
Pn.
Muanisah mengingatkan kepada semua pelajar untuk tidak membuang sampah ke
tempat yang tidak sepatutnya seperti mangkuk tandas dan lubang saluran air.
3.4
Pn. Muanisah
menjelaskan bagi kerosakan minor seperti mentol lampu terbakar, proses baik
pulih bergantung kepada stok.
|
MaklumanMakluman
|
4.0
|
Aduan Mengenai Masalah Kerosakan Pembesar Suara
4.1
Pengerusi
memaklumkan bahawa pembesar suara di beberapa blok mengalami kerosakan dan
menyebabkan proses penyampaian maklumat terganggu.
4.2
Pn.
Muanisah menjelaskan bahawa perkara ini atas kecuaian sesetengah pihak yang
tidak menutup suis pembesar suara selepas menggunakannya. Hal ini menyebabkan
beberapa komponen dalaman terbakar.
4.3
Pn.
Muanisah memaklumkan bahawa pihak penyelenggaraan sedang membaiki masalah ini.
|
|
5.0
|
Aduan Mengenai Juruteknik Lelaki Masuk ke Blok
Perempuan Tanpa Membuat Pengumuman Terlebih Dahulu
5.1
Pn.
Muanisah meminta setiap pelajar perempuan sentiasa berpakaian sopan apabila
keluar dari bilik. Ini kerana kehadiran Juruteknik tidak dijangka .
5.2
Pn.
Muanisah memaklumkan bahawa memo supaya penghuni kamsis perempuan sentiasa
berpakaian sopan telah lama dikeluarkan dan ditampal disetiap blok.
5.3
Satu
cadangan telah disuarakan oleh pihak MPP iaitu Juruteknik dikehendaki meniup
wisel setiap kali memasuki blok perempuan sebagai tanda terdapat staf, felo
atau pelajar lelaki akan masuk ke blok tersebut. Cadangan ini masih dalam
pertimbangan.
|
|
6.0
|
Papan Kenyataan Di Setiap Blok
6.1
Pengerusi
mencadangkan agar papan kenyataan yang uzur di setiap blok ditukar kepada papan kenyataan berkaca.
6.2
Pn.
Muanisah menjelaskan peruntukan bagi papan kenyataan berkaca sangat tinggi
dan memerlukan kelulusan dari pihak kementerian. Oleh yang demikian, pihak
asrama akan menukar papan kenyataan di setiap blok dengan jenis yang sama.
|
|
7.0
|
Hal-hal
Lain
7.1
Isu mengenai
penapis air yang tidak diservis bukan dibawah seliaan pihak asrama, akan
tetapi isu ini akan dibawa dan disuarakan kepada pihak yang berkenaan.
7.2
Aduan
mengenai laluan bersebelahan kamsis perempuan gelap. Pn. Muanisah menjelaskan
bahawa perkara ini dibawah Unit Pembangunan dan sedang dalam proses baik
pulih.
7.3
Pn.
Muanisah meminta kerjasama dari pihak MPP dan JPKK untuk mengadakan gotong-royong
membersih dan menceriakan Bilik Rekreasi.
7.4
Pn.
Muanisah meminta JPKK membuat satu organisasi bagi setiap blok dengan memilih
ketua aras dan person in charge bagi setiap bilik gunasama seperti
Bilik Bacaan, Bilik Rekreasi dan surau.
7.5
Pengurus
Asrama meminta agar semua penghuni kamsis memahami peranan dan tugas Felo dan
Penyelia Asrama kerana tugas mereka adalah berbeza.
7.6
Pn. Junainah
meminta agar pelajar menceburkan diri dalam perniagaan dengan membuka kiosk
di Poly Biz Mall.
7.7
Pn. Muanisah memaklumkan satu program akan
berlangsung dalam masa terdekat yang membincangkan mengenai akhlak, adab,
pergaulan dan kesedaran.
|
|
8.0
|
Penutup
8.1
Mesyuarat
ditamatkan pada jam 5.30 petang dan disudahi dengan Tasbih kifarah dan Surah
al-Asr.
|
0 comments:
Sebarang pandangan dan maklumbalas yang positif daripada pihak anda amat kami perlukan. Jadi luangkan 2-3 minit untuk menuliskan komen diruangan bawah ini. =)